top of page
  • Writer's pictureCZC

Dr. Ali Jafarey 1921-2020

Updated: Oct 18, 2020

It is with great sadness that we announce the passing of Dr. Ali Akbar Jafarey on Tuesday October 6, 2020.

Dr. Jafarey was a true Ashavan, and a lover of Zarathushtra and his divine message. His knowledge of the  Gathas and his passion to teach others was instrumental in spreading the Zoroastrian religion all around the world. He was enlightenment personified and a father and friend to everyone he met. His life's mission was to spread Zarathushtra's message and he did that to his last breath.

His passing is truly a big loss for the Zoroastrian community and he will be greatly missed by all.  May his soul rest in peace.


ایریس تَنام. اوروانُو. یَزَمئیده. یا اَشَه اُونام. فرَوَشَه یُو"... به روان و فروهر همه درگذشتگان پارسا درود باد


استاد دکتر علی اکبر جعفری اوستا و گات ها شناس برجسته و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران باستان درگذشت. دکتر علی اکبر جعفری در سال ۱۲۹۹ در کرمان زاده شده و از جوانی برای گسترش پیام اشو زرتشت و سربلندی فرهنگ ایران و هازمان زرتشتیان کوشا بودند.


دکتر علی اکبر جعفری به راستی همان سوشیانت زمان بودند و انسانی وارسته و دلسوز که با نیک اندیشی و خردورزی پیام بزرگ‌آموزگارمان اشو زرتشت را به زبانی شیوا و شیرین در سراسر گیتی گسترش دادند .


اندیشمندی که با دانش و خرد خود و نو گرایی به پیشرفت انسانها کمک می کردند و خود نیز به هدفی که همانا همبستگی ایرانیان و سربلندی هازمان زرتشتی بود، دست یافتند . استاد ارجمندمان همواره همانند یک رهبر کوشیدند تا دلها را با نیکی و راستی و اشا بین پارسیان و زرتشتی زادگان و بهدینان در سراسر گیتی پیوند دهند و در هدف خود پیروز و کامیاب شدند.


یاد و خاطره دکترجعفری همواره در دل و وجودمان جاودانه خواهد ماند، شادی روان آن زنده یاد و تندرستی و دیرزیوی بازماندگان را از اهورامزدا خواستاریم.

روانش شاد و سرای سرود بهره شان باد




367 views

Recent Posts

See All
bottom of page